ÄT FRUKOST

 
Jag har de senaste åren slarvat med frukosten, dels på grund av att jag sällan känner hunger på morgonen, dels för att jag aldrig gillat "frukostmat". Men det blir bättre och bättre med tiden. Har insett att jag inte överlever dagarna utan en energirik frukost! Till frukost gäller det att få i sig mycket energi och gärna kolhydrater eftersom att frukosten är det som kroppen förbränner under hela dagen.
 
Tips på frukost:
- Ägg, bacon och bönor i tomatsås
- Havregrynsgröt med bär och gärna en klick jordnötssmör om man gillar det.
- Yoghurt med granola och bär
- Skyr (proteinrik och otroligt mättande yoghurt)
- Grovt bröd med kalkon och grönsaker.
- Rågbröd m. kalkon, grönsaker, valfritt pålägg.
- Knäckebröd med ägg/kalkon. + frukt!
 
Och börja alltid dagen med en kopp grönt te! (eller en kopp kaffe om man föredrar det)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0