höjdrädd bara för att jag är kort?

Idag under en väldigt konstig kurs med ett lika konstigt namn; PF, höll en grupp från klassen i lektionen. Dagens lektion handlade om fördomar och vi gjorde lättsamma lekar och tävlingar kring ämnet. En lek gick ut på att det fanns ca 30 påståenden (fördomar) om folk , t.ex. "är rädd för hundar" osv, och sedan skulle man skriva ner ett påstående och sätta på varandras ryggar. När leken var slut och vi samlade ihop lapparna blev mina resultat "Spelar golf" "Är höjdrädd" "Har aldrig rökt" "Följer Glee" och "Bloggar". Ett enda stämde och det var att jag bloggar haha. Golf har jag spelat en gång i mitt liv och kommer aldrig göra igen, helt sjukt tråkigt. Höjdrädd är jag verkligen inte, undrar om folk tror att man är höjdrädd bara för att jag är kort och liten? Rökt har jag tyvärr gjort f. Glee har jag sett ett par avsnitt från men skulle aldrig följa den serien. Tycker det var kul att se vilka förutfattade meningar (för fördomar känns lite fel att säga) folk har om en när de inte känner en så bra. Och vilket intryckt och vilken bild av mig själv jag måste ha gett. Jag menar, om människor jag känner skulle ha suttit lappar på min rygg skulle det ha stått något helt annat. Intressant var det, minst sagt. Kan dock fortfarande inte släppa att folk tror att jag är höjdrädd...
 
Okej, hoppas ingen googlar min blogg om dom kommer ihåg att jag sa att "det har hänt att jag bloggar"....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0